Friday, 13 September 2013

Le lavis / Ink Wash



Comme vous pouvez le constater, je fais beaucoup de dessins au lavis en ce moment, car jusqu'à maintenant, c'est la seule technique qui me satisfait avec laquelle j'ai moins de douleurs. Je dois tout de même faire attention, car la douleur revient quand j'utilise un petit pinceau pour les détails, ainsi qu'un feutre et un crayon. Si j'arrive à créer un style acceptable en BD avec un gros pinceau, je pense que je pourrai m'en sortir.

As you can see, I draw a lot with India Ink now. It's because it's the only way that I found out to draw without pain and to make art that still looks good. I have to be really careful though, 'cause The pain comes back when I use a small brush for details. I also use a pen and a pencil for the lines. If I can create a drawing style with a big brush that's good looking in comic book form, I think I will be able to keep going on.




No comments:

Post a Comment